Почео нови циклус креативног писања за средњошколце Блогерама
Блогерама је бесплатна школа креативног писања за ученике средњих школа, коју већ годинама организује Одсек за српску књижевност на Филозофском факултету у Новом Саду у сарадњи са Културним центром Војводине „Милош Црњански”. Средином октобра отпочео је нови циклус часова креативног писања, а предавачи су Богдан Рапаић и Симонида Лончар, који овако описују ове радионице:
„Не би било нетачно рећи да је једна од сврха радионица или школа креативног писања охрабривање или ’обликовање’ креативног пута стваралаца-почетника. Ипак, чини се да би на сличном трагу могло бити и размишљање о великој теми стварног почетка писања и исто би тако било оправдано рећи: ако наклоност стварању у случају ’младог’ писца постоји, условно речено, одувек, у виду несавладивог континуитета, ако је стварање речима облик исказивања присутан управо од ’индивидуалних давнина’ или је можда препознат као пожељни облик стварања тек касније, у одређеном животно-образовном тренутку, онда би се пожељна улога школе креативног писања могла одредити и као упућивање на вежбање свести о (читалачким, стваралачким) могућностима, што би, опет, сугерисало два важна стваралачка тренутка: присуство унутрашњих и дословних очију (Учење посматрања, како би рекао Рајнер Марија Рилке у Записима Малтеа Лауридса Бригеа (СКЗ), ’УЧИМ да гледам’ (1987: 8)) и смелост. Због тога, када је реч о ’политици’ Блогераме, најпре се може говорити о императиву ненаметљиво усмераване слободе, што би значило, поред пажљиве заједничке анализе радова на предавањима, примену конструктивне критике и стални подстицај размене читалачких искустава – притом, важно је споменути да се таква размена не креће само између предавача и полазника, већ, постављајући предавача у ’модераторски’ положај, дозвољава полазницима, кроз активирање читаве групе, да отворено разговарају о сопственом доживљају стварања, школске или самостално одабране лектире и томе слично”.
Сусрети Блогераме се одржавају недељом (сваке друге недеље) у учионицама 339 и 340, на Филозофском факултету у Новом Саду. Радови које полазници (подељени у две групе) пишу и шаљу на сваких десет дана нису одређени давањем теме, већ различитим задацима-усмерењима, чија је функција, поред развијања вештине писања, својеврсно поигравање са наратолошког, стилског, понекад и „фанфиктивногˮ, жанровског полазишта. Завршни час Блогераме са јавним читањем радова полазника биће одржан у јануару 2025.