“CLOUDY FOREST” Kamerna muzika Erika Evazena(Koncert povodom sedamdesetog rođendana američkog kompozitora)
U organizaciji Kulturnog centra Vojvodine “Miloš Crnjanski” u četvrtak 28. novembra 2024. u 20 časova, u Kulturnom centru Vojvodine “Miloš Crnjanski” (Vojvode Putnika 2), biće održan koncert “CLOUDY FOREST” Kamerna muzika Erika Evazena (Koncert povodom sedamdesetog rođendana američkog kompozitora).
Ulaz je slobodan!
Program:
- Sonata za klavir i trubu
Sonata je premijerno izvedena 1995. godine na Univerzitetu u Indijani. Dok drugi stav odlikuje tema nalik lirskoj baladi koja pomalo aludira na škotske melodije, spoljne stavove odlikuje brži tempo i ne tako široke melodije. Još jedna od odlika ove sonate jeste zahtevnija klavirska deonica koja zajedno sa trubom čini neraskidivo muzičko tkivo. - A Suite from the Cloud Forest za klavirski duo
Svita je komponovana na jesen 1990. godine originalno kao delo za solo klavir. Premijerno je izvedena u novembru 1990.godine na Džulijardu. Četvororučna verzija za klavir je završena tokom 1995.godine i na premijeri je izvodio sam kompozitor. Delo je programskoj sadržaja i predstavlja prikaz tropskih maglovitih šuma.
-The Resplendent quetzal
Prvi stav prikazuje spektakularnu rajsku pticu sa prelepim melodijama iznad kaskadnih arpeđa u impresionističkom stilu
-Gumbo Limbo
Drugi stav je fantastična varijacija na melodiju iz 1950-ih, a opsiuje retku tropsku biljku
-Poor Man’s Umbrella
Treći stav opisuje biljku sa velikim listovima
-Kiskadee
Četvrti stav opisuje pticu čiji zov zvuči kao njeno ime - Trio za klvir, violinu i trubu
Kompoziciju je naručio trubač Kristofer Geker koji je delo premijerno izveo na Džulijardu 1996.godine. Predstavlja delo snažnog i prepoznatljivog karaktera. Kompozitor je naveo da je kao model i inspiracija za ovo delo poslužio Bramsov trio za hornu i njegova bogata kombinacija različitih boja instrumenata. Evazenov trio odlikuje naizmenična razmena muzičkog materijala između dva solo instrumenta sa klavirom koji pruža sonornu pratnju.
Erik Evazen je rođen u Klivlendu u Ohaju. Njegova majka je bila Poljakinja, a otac Ukrajinac. Dobitnik je brojnih nagrada za kompoziciju uključujući BMI Award (1973), Louis Lane Prize (1974), Bernard Rodgers Award (1975), Howard Hanson Prize (1976), George Gershwin Memorial Foundation Fellowship (1977), Peter David Faith Prize (1978), Rodgers and Hammerstein Scholarship (1979), i Marion Freschl Award (1980). Dobitnik je stipendije na muzičkom festivalu u Tanglevudu i studirao je kod Guntera Šulera, čuvenog američkog kompozitora i džez muzičara. Studije je završio na Džulijardu gde radi kao profesor od 1980. godine. Njegova dela su izvodili brojni orkestri i kamerni sastavi širom sveta. Član je upravnog odbora Međunarodnog društva za savremenu muziku od 1983. godine. Erik Evazen je pokazao značajnu
svestranost u svom radu, stvarajući orkestarska, klavirska, vokalna, kamerna i razna druga dela. On je, međutim, favorizovao duvačke instrumente u mnogim svojim kompozicijama, i pokazuje jedinstven stil koji je često obojen duhom Koplanda, Krestona i drugih ikonskih američkih kompozitora.
Natalija Ivić i Katarina Čolaković započinju saradnju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu 2017. godine. Master akademske studije završile su na odseku za klavir u klasi prof. Miloša Mihajlovića i prof. Vladimira Cvijića. Zatim upisuju i završavaju specijalističke akademske studije na odseku za kamernu muziku u klasi prof. Jasne Tucović nakon kojih nastavljaju doktorske akademske studije. Prvi zajednički nastup beleže u Narodnoj biblioteci u Beogradu gde su učestvovale na koncertu kamerne muzike “Subotom u 6” u klasi prof. Tee Dimitrijević. Dva puta dobijaju priliku da nastupaju u Velikoj dvorani Zadužbine Ilije M. Kolarca na koncertu najboljih studenata Katedre za kamernu muziku Fakulteta muzičke umetnosti. Održale su celovečernje koncerte u Ustanovi kulture “Parobrod”, galeriji SANU, u Smederevu, Pančevu i Zrenjaninu. U Italijanskom institutu za kulturu izvode tematski koncert pod nazivom “Zvuci istoka”. Učestvovale su na na FESTUM-u ,“Art okupaciji” u Somboru, festivalima “Piano city” u okviru kog su svirale u Rektoratu univerziteta i u domu slikara Milana Kešelja, na “A fest-u” u Novom Sadu su predstavljale FMU. Osvajale su nagrade na međunarodnom takmičenju “Davorin Jenko” u Beogradu, međunarodnom takmičenju “Konstantin Veliki” u Nišu, „Klavirskom takmičenju savremen srpske muzike“, “International Moscow Music Competition”. Na “Banjalučkom bijenalu” osvojaju specijalnu nagradu sa 100 poena, čime su ujedno bile i laureati VI kategorije. U aprilu 2023. godine nastupaju u proširenom sastavu sa perkusionistima Nevenom Đorđević i Srđanom Palačkovićem u velikoj sali Kolarčeve zadužbine na Beogradskim promenadama. Iste godine izvode Mocartov koncert za dva klavira i orkestar sa Umetničkim ansamblom „Stanislav Binički“ u sali Doma vojske sa dirigentkinjom Anom Ćosović. Učestvovale su u popularnom programu Centra za muziku Kolarčeve zadužbine – Mala škola bontona / Kako se sluša koncert u okviru kojeg su održale koncert za decu uz voditelja Miloša Milovanovića. Pored stranih autora, klavirski duo izvodi i promoviše dela srpskih kompozitora. Njihov projekat o stvaralaštvu srpskih kompozitorki podržao je SOKOJ, a concert pod nazivom “Kompozitorke u Sribiji-muzičko stvaralaštvo za klavirski duo” održan je na sceni “Raša Plaović” u Narodnom pozorištu u Beogradu.
Anamarija Danilović Matejević, rođena 9.11.1997. godine u Negotinu. Osnovno i srednje muzičko obrazovanje stekla je u Muzičkoj školi “Stevan Mokranjac” u Negotinu, u klasi profesora Mileta Paunovića i profesora Predraga Tasića. Završila je osnovne i master akademske studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Mladena Đorđevića u čijoj je klasi nastavila studiranje na doktorskim studijama. Dobitnica je nagrade “Majska povelja” za 2016. godinu, koju dodeljuje opština Negotin za ostvarene uspehe. Dva puta je nagrađena od strane Ministarstva omladine i sporta i fondacije za mlade talente. Bila je učenik generacije Srednje muzičke škole “Stevan Mokranjac” u Negotinu (2016). Osvajala je brojne nagrade, kako u osnovnoj tako i u srednjoj školi. Na međunarodnom takmičenju “Davorin Jenko” je osvojila prvu nagradu 2009., 2012. i 2021. godine. Na međunarodnom takmičenju “Petar Konjović” 2016. godine je osvojila drugu nagradu, a 2018. godine prvu nagradu. Dobitnica je nagrade “Yamaha muzičke fondacije Evrope” 2019. godine. Od značajnih solističkih nastupa izdvajaju se: Koncert na 55. Mokranjčevim danima u okviru programa “Klasika u 11”, koncert u Kolarčevoj zadužbini u okviru programa “Kako slušamo muziku”, kao i koncert u Gvarneriusu u okviru ciklusa koncerata “FMU i Gvarnerius nagrađuju” Sarađuje sa brojnim orkestrima: Orkestar opera Nerodnog pozorišta u Beogradu,
Simfonijski orkestar RTS-a, Filharmonija mladih Borislav Pašćan, Beogradski simfoničari, Mladi simfoničari, IPOC- International prodigy orchestra & choir, Beogradski duvački orkestar, Orkestar Ministarstva Unutrašnjih Poslova Republike Srbije, CEMAN Orchestra- Central European Academies Network Orchestra, Orkestar Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu. Od festivala na kojima je nastupala, izdvajaju se: Festival Musica Riva (Riva del Garda, Italija), Festival BUNT (Beograd, Srbija), BEMUS (Beograd, Srbija), Mikser Festival (Sarajevo, BiH),Internacionalni festival duvačkih instrumenata Caribrod (Dimitrovgrad, Srbija), Mokranjčevi dani (Negotin, Srbija), Festival internacionalne muzike Ouverture (Portogruaro Venezia, Italija)… Pohađala je master klasove od kojih se izdvaja master klas kod Erika Obiea (Eric Aubier), Andreia Kavalinskog (Andrei Kavalinski), Paco Flores (Pacho Flores), Serđo Arue Domingo (Sergio Arrue
Domingo), Masimiliano Morosini (Massimiliano Morosini). Tri nedelje je boravila u Skoplju u FAMEs
Institutu, gde je stekla znanje na polju sviranja u simfonijskom orksetru, sviranja popularne muzike i sviranja i snimanja filmske muzike u studiju. Jedan je od osnivača Udruženja Trubači Srbije i organizator Radionice za duvačke instrumente Aerofonija.
Violeta Ćirić je rođena 1994. godine u Beogradu. Violinu je počela da svira sa devet godina. Nižu i srednju muzičku školu je završila u MŠ “Davorin Jenko“ u Beogradu, u klasi prof. Marije Kovačević. Srednju školu je završila na dva odseka, vokalno-instrumentalnom i teoretskom, kao đak generacije. Tokom svog školovanja je, kao solista i kao član kamernog ansambla, učestvovala na raznim republičkim i međunarodnim takmičenjima, gde je osvojila brojne prve, druge i treće nagrade. Završila je osnovne i master studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, na gudačkom odseku, u klasi prof. Marije Misite. Tokom svog školovanja je pohađala majstorske kurseve kod Tatjane Balašove, Stefana Milenkovića, Ye-Eun Choi, Suyoen Kim… Nastupala je kao član raznih omladinskih simfonijskih orkestara u Srbiji i inostranstvu. Takođe aktivno nastupa i kao član profesionalnih simfonijskih i kamernih orkestara: Beogradski simfoničari (član od 2014), Gudački orkestar Metamorphosis (2016-17), Beogradska filharmonija (2018-19), Crnogorski simfonijski orkestar (2018), Jevrejski kamerni orkestar (od 2021), Kamerni orkestar 13 gudača (2022), Gudači Sv. Đorđa (od 2023). Sklonost ka kamernoj muzici je pokazala tokom niže i srednje muzičke škole, kada je bila član više sastava: duo sa klavirom, violinski duo, trio sa flautom i klavirom, gudački trio. Sklonost prema kamernoj muzici se još više pokazala tokom osnovnih i master studija, kada je svirala u više različitih sastava – gudački duo, gudački kvartet, klavirski trio, klavirski kvintet, sa kojima je aktivno nastupala u periodu 2014-18. god. Godine 2020. je, zajedno sa Nadom Šarković – violina, Enom Vaganek – viola i Magdalenom Matić – violončelo, osnovala gudački kvartet Meraki, sa kojim često nastupa po Srbiji i inostranstvu, kako na pojedinačnim koncertima, tako i u okviru više festivala. Svira na violini Dejana Blagojevića iz 2019. godine. Trenutno je student doktorskih studija na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, na odseku za kamernu muziku, u klasi prof. Katarine Popović, i radi u MŠ “Davorin Jenko”, kao nastavnik violine i kamerne muzike.