10. 10. 2024. КОНЦЕРТНУ СЕЗОНУ СЕРИЈАЛА КОНЦЕРАТА КАМЕРНЕ МУЗИКЕ ОТВАРА ТРИО INCONTRO
Културни центар Војводине „Милош Црњански“ је 9. маја ове године расписао Јавни позив за камерне саставе и ансамбле, а пријаве су морале у свом програму да садрже минимум једну композицију домаћег или страног аутора написану у 21. веку. На нашу адресу је ове године стигло 17 пријава углавном из Србије, највише из Новог Сада и Београда. Планираним серијалом концерата уметничке камерне музике током ове јесени, Културни центар Војводине „Милош Црњански” наставља са промоцијом савремене музике.
Следећи ансамбли изабрани су за овогодишњи серијал концерата: Трио Incontro Дуо Несторов Гудачки квартет Мераки Дуо Воргић/Совтић Група JJ Quinary Ансамбл ЕЕА Дуо Александра Хорват и Марко Богдановић Дуо Угрчић – Hayami Ле Трио.
У четвртак, 10. октобра 2024. у 20 часова у Културном центру Војводине „Милош Црњански” (Војводе Путника 2), КОНЦЕРТНУ СЕЗОНУ СЕРИЈАЛА КОНЦЕРАТА КАМЕРНЕ МУЗИКЕ ОТВАРА ТРИО INCONTRO.
Марија Лазић / обоа Тамара Шутоња / флаута Катарина Ракић / харфа |
Програм:
Владимир Тошић : Медиал 2 Д за обоу, флауту и харфу
Пол Патерсон: Canonic Lullaby за обоу и харфу
Милош Раичковић : Варијације за флауту и харфу
Дејан Деспић : Медитација на стару народну песму за обоу и харфу
Иван Јевтић : Соната за флауту и харфу
Владимир Тошић : Ретуде 4 за флауту у обоу
Владимир Тошић : Арцус за флауту и харфу
Дејан Деспић : Минијатуре за Флобарп – трио оп. 206, за флауту, обоу и харфу
———
Марија Лазић Дипломирала у класи Љубише Петрушевског, специјализирала у класи Драгана Лазића на Факултету Музичке уметности у Београду. Усавршавала се на мајсторским курсевима Клауса Лајнбахера (Аустрија) и Алфа Нилсона (Шведска). Током школовања освојила је велики број Првих и Специјалних награда на Републичким и Савезним такмичењима. Са дувачким триом осваја Прву награду на Републичком такмичењу и добија стипендију за усавршавање на ИСА у Аустрији, где је одржала велики број концерата у Бечу, Семерингу, Рајхенау и Бадену. Као солиста наступала је уз пратњу оркестара: „Гудачи Св. Ђорђа”, „Про Класика”, Уметничким ансамблом „Станислав Бинички”, Симфонијским оркестром РТС-а, оркестром Опере Народног позоришта. Радо наступа у различитим камерним ансамблима. Са дуом „Обоа и Харфа“ од 2012. године одржала је велики број запажених концерата широм Србије, у српској енклави Велика Хоча на Косову, на Харфа фесту 2016.године у Београду, 2017. године у оквиру пројекта „Медитације“ низом концерата у Истри (Хрватска) представила је дела српских композитора, 2018. године наступила на завршној вечери Међународног фестивала „Потпис“ у Апатину. Са триом „Теменос“ (флаута, обоа, чембало/клавир) остварила је два запажена пројекта: Француска музика за камерни трио „Дијалог векова“ и концертни реситал „У три боје“. Одржала је бројне концерте са дувачким квинтетом „3ЛаМиС“. Од 2003.године запослена је у оркестру Опере у Народном позоришту у Београду; члан је оркестра „Camerata Serbica“ од 2006.године, Соло обоа Опере и Театра Мадленианум од 2018.године, а од 2020. године и Соло обоа оркестра Опере Народног позориста у Београду. Године 2022. издала је „ДАМАР“, први албум са делима српских композитора који су стварали за обоу и клавир. Снимала је за потребе Радија и Телевизије Србије. Тамара Шутоња соло флаутисткиња Оркестра Опере и Балета Народног Позоришта у Београду. Рођена је 1985. у Београду, где је и започела своје основно музичко образовање интензивно наступајући на бројним такмичењима и концертима у својој земљи. Студије започиње у Немачкој у класи проф. Дејана Гаврића на Универзитету „Johannes Gutenberg” у Мајнцу и наставља на Универзитету „Mozarteum” у Салцбургу у класи проф. Ирене Графенауер, где је дипломирала са највишом оценом. Магистарске студије наставља на Универзитету музике у Минхену у класи проф. Мариане Хенкел и на Универзитету „Mozarteum” у класи проф. Бернард Крабача (Bernhard Krabatsch), где и магистрира, такође са највишом оценом. Од јануара 2019. до јуна 2020. ради на месту друге флауте са пиколом у оркестру „Mozarteum orchester” у Салцбургу. Наступала је на престижном Салцбургшком фестивалу, Моцартовој недељи, Ускршњем фестивалу у Салцбургу. У периоду од 2015. до 2019. године запослена је као соло флаута у оркестру „Bad Reichenhaller Philharmonie”. Радила је као хонорарни сарадник у оркестрима као што су: Camerata Salzburg, Salzburg Chamber Soloists, Bayerische Staatsoper. Наступала је на концертима у многим земљама широм Европе и радила са најпознатијим диригентима. Освојила је прву награду на такмичењу камерне музике Savarez-Corelli у Аустрији и такође прву награду на такмичењу за дрвене дувачке инструменте Audimozart 2014. године у Роверету, Италији. Стипендиста је фондације „Rolf und Ingeborg Rütgers Privatstiftung” за најбоље студенте Универзитета „Mozarteum”, „Kurt und Felisitas Voessing” фондације и Отвореног друштва града Београда и члан је Центра за развој талената у Србији. Катарина Ракић почела је харфу да свира са шест година. Завршила је нижу и средњу музичку школу „Мокрањац“ у класи проф. мр Дијане Сретеновић. Завршава основне академске (2015) и мастер академске студије (2017) на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. мр Љиљане Несторовске. Године 2018. године успешно завршава мастер студије у класи професорке Јане Боушкове на Академији музичке уметности у Прагу (Akademie múzických umění v Praze, HAMU), а 2019. године завршава програм стручног усавршавања на Академији музичке уметности у Прагу у истој класи. Тренутно је студент треће године докторских студија на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. мр Љиљане Несторовске. Наступала је на концертима у оквиру Фестивала харфе у Прагу, Фестивала харфе у Београду на Фестивалу руске музике „Бољшој” у Дрвенграду, Фестивала студената Универзитета уметности у Београду „Фестум”, фестивала „Култ”. У фебруару 2020. године наступа са Симфонијски оркестром Радио Телевизије Србије као солиста на концерту у оквиру циклуса „Млади и успешни“. Као једна од најуспешнијих студената Музичке академије у Прагу, изводи премијерно А. Забелов Концерт за харфу и оркестар Оп. 35 у пратњи Прашке филхармоније (2017). У септембру 2022. и 2016. године наступа у оквиру циклуса солистичких концерата „Фму и Гварнериус награђују“. Са успехом је учествовала на бројним такмичењима у земљи и иностранству од којих се издвајају трећа награда на Интернационалном фестивалу харфе у Загребу (2018.), прва награда и специјална награда за најбоље одсвирану задату композицију на међународном такмичењу „Карел Патрас“ у Прагу (2017.). У току студија у Прагу полаже аудицију за другу харфу СО Народног позоришта у Брну. У мају 2019. године полаже аудицију за место прве соло харфе Филхармоније Храдец Кралове где је на том месту до краја године. Остварила је успешну сарадњу са следећим оркестрима: СО Народног позориста у Брну, Филхармонија Храдец Кралове, Чешки национални симфонијски оркестар, Чешка Филхармонија, Симфонијски оркестар РТС, Београдска филхармонија, Суков камерни оркестар, Филхармонија Сметана, Црногорски симфонијски оркестар, Симфонијски оркестар фестивала „Бољшој”, Симфонијски оркестар „Станислав Бинички”, Филхармонија младих „Борислав Пашћан”. Била је учесник летње оркестарске школе Бечке филхармоније (IOIA, 2017.). Похађала је Скандинавски курс харфе (Scandinavian Harp Course, 2019.), летњу школу у Ослу (Voksenåsen Summer Academy, 2019.) и интернационалну летњу школу у Ници (Academie Internationale d’Ete de Nice, 2013.) код Емануела Сејсона. Катарина је вишеструки добитник стипендија Фонда за младе таленте „Доситеја“ и стипендије Вишеград фонда. Катарина је тренутно ради у звању Истраживач-приправник на Факултету музичкеуметности у Београду. Пројекат „Камерни састави и ансамбли” дизајниран је са циљем да допринесе проширењу образовног утицаја музике на грађанство и да увећа могућности за рад музичара и јавна извођења. Главни фокус пројекта је на организовању концерата у просторијама галерије Културног центра Војводине „Милош Црњански”, у оквиру серијала концерата камерне музике. Селекција ансамбала се проводи путем Јавног позива, уз прецизно дефинисане критеријуме. Овај подробан поступак осигурава да се изаберу најбољи и најквалификованији ансамбли за извођење. У складу са мисијом Културног центра Војводине „Милош Црњански”, који непрестано подстиче савремено стваралаштво, овај серијал концерата под пројектом “Камерни састави и ансамбли” наглашава значај савремене музике и извођачке уметности. Пројекат дубоко рефлектује мисију Културног центра да подстакне иновативно стваралаштво, те тиме овај серијал концерата промовише савремено стваралаштво и музичке тенденције. Кроз наше досадашње постигнуте међусобне везе, пројекат непрекидно гради синергију између извођача и публике. Руководилац пројекта: Јована Вучић, сарадница за организацију програма у области музичког, музичко-сценског и мултимедијалног стваралаштва. |