Permanentni antifestival savremene muzike 2K+ na Kamernoj sceni SNP-a

U programu permanentnog antifestivala savremene muzike 2K+ ove godine nastupiće istoimeni ansambl i to deveti put za pet godina postojanja ovog programa.

Ansambl 2K+ premijerno će izvesti kompoziciju Frančeske Veruneli, pod nazivom Pet pesama (Kafkine sirene) i DW 24 (Lupovi za Ala Jurgensena), Bernarda Langa.

Ansambl se uvek formira u svrhu [savremene] kompozicije koju treba izvesti pa je njegov sastav fluidan i čine ga domaći i inostrani profesionalni muzičari, odabrani po kriterijumima zahtevnosti kompozicija i privrženosti izvođenju nove muzike.

 

2K+ Ansambl 2K+

Kamerna scena SNP, sreda 3.11.2021. u 20 časova

Slobodan ulaz

FB Event: https://fb.me/e/4lenlOCM0

 

Program:

Francesca Verunelli: Five Songs (Kafka’s Sirens) – za ansambl i elektroniku, 17’

Bernhard Lang: DW 24 – Loops for Al Jourgensen – za alt saksofon i ansambl, 24’

 

2K+ Ansambl:
Alt saksofon / Marko Džomba
Elektronika / Charles Bascou

Klarinet / Horia Dumitrache
Saksofon / Mateja Blažić
Horna / Milan Roksandić
Truba / Nenad Marković
Udaraljke / Darko Karlečik
Gitara / Stevan Radivojević
Mandolina / Ivana Kenk Kelebić
Harmonika / Vladimir Blagojević
Semplovi / Dimitrije Beljanski
Sintisajzer / Milica Ćosić
Harfa / Milana Zarić
Viola / Andjela Radunović
Violončelo / Milica Svirac
Kontrabas / Nikola Buljančić

Dirigent: Jean-Bernard Matter

 

Koncert podržali:
Gradska uprava za kulturu,
Yamaha Music Europe

Republika Srbija – Ministarstvo kulture i informisanja,
Ansambl Studio 6

 

 

Frančeska Veruneli (1979) je italijanska kompozitorka. Pored studija klavira i kompozicije završila je i poznati Ircamov kurs kompozicije i računarstva (Ircam je francuski institut posvećen istraživanju muzike i zvuka, posebno u oblastima avangardne i elektroakustičke umetničke muzike).

Književnost, grafika, kao i širok spektar muzičkih referenci održavaju njen poetski svet. Njeno istraživanje se bavi formom i vremenskom sintaksom, što ona naziva pisanjem vremena. Njene muzičke kombinacije često predstavljaju unikatnu igru ​​tekstura, apsolutnu fuziju akustične muzike i elektronike.

Dobitnica Simensove nagrade za kompozitore, učesnica prestižnih kompozitorskih rezidencija u Evropi, dobija narudžbine od najznačajnijih evropskih muzičkih institucija kao što su Ircam, NeueVocalsolisten Stuttgart, La Biennale di Venezia, Orchester Philarmonique de Radio France, Accentus kamerni hor, Lucerne Symphony Orchestra, Court-Circuit ensemble, Festival d’Aix-en Provansa, Francuska država, Wittener Tage für neue Kammermusik, Donaueschinger MusikTage, Orchester Philharmonique du Luxembourg, Klangforum Wien, Munich Musica Viva i od mnogih drugih.

Bernard Lang (1957) je austrijski kompozitor, improvizator i programer muzičkih pečeva i aplikacija. Njegov rad se može opisati kao savremena zvuk sa korenima u različitim žanrovima kao što su avangarda 20. veka, evropska klasična muzika, džez, fri džez, rok, pank, tehno, EDM, elektronika, elektronska i kompjuterski generisana muzika. Njegovi radovi su u rasponu od solo komada, kamerne muzike pa do dela za orkestar. Pored muzike za koncertne dvorane, Lang dizajnira zvuk i muziku za pozorišne, plesne, filmske i zvučne instalacije.

Bernhard Lang se proslavio svojim ciklusom Differenz/Wiederholung (Razlika/ponavljanje), komponovanim između 1998. i 2013. godine, u kojem je osvetljavao i ispitivao reprodukcijsku i DJ kulturu iz perspektive filozofskih radova Žila Deleza. Das Theater der Wiederholungen/Theatre of Repetitions (2003) ispituje sociokulturna i društveno kritička pitanja, a unutrašnji muzički i muzičko-kulturni problemi (u Odio Mozart/Mrzim Mocarta, 2006). Drugi Langov fokus je recikliranje istorijske muzike, koju Lang izvodi koristeći samoprogramirane pečeve, primenjujući filtere i procese mutacije (kao u ciklusu Monadologie).

Dobitnik više nagrada, aktivni rezident, predavač i profesor kompozicije, gost na prestižnim svetskim festivalima kao što su  Steirischer Herbst, Grac 1984, 1988, 1991, 1995, 1999, 2003, 2008, 2010, Moskovski Alternativa Festival Moscow Modern, Tage Absoluter Musik Allentsteig I und II (Dani apsolutne muzike), Klangarten, Lisabonski festival, Wien Modern, 2006. kao centralni kompozitor, Münchner Opernfestspiele, Darmstädter Ferienkurse, Donaueschingen festival, Salzburški festival, Disturbances, Radionica muzičkog pozorišta Kopenhagen, Wittener Tage für neue Kammermusik (Dani nove kamerne muzike Witten) itd.