Premijerno izvođenje kompozicije „Pitagorejska lepeza“ Klausa Langa u Srbiji
Kulturni centar Vojvodine „Miloš Crnjanski“ organizuje u okviru programa „2K+“ koncert austrijskog kompozitora i orguljaša Klausa Langau Katedrali Imena Marijina u četvrtak, 13. juna 2019. godine sa početkom u 21 sat.
Ulaz je slobodan.
Klaus Lang — der pythagoräische fächer (40′) /“Pitagorejska lepeza“
Kompozicija će biti premijerno izvedena u Srbiji, a koncert je organizovan uz podršku OPENS 2019.
Klaus Lang / orgulje
Dunja Crnjanski / orgulje
Milica Svirac / violončelo
Theodore Teichman / klarinet
Srđan Paunović / saksofon
Mina Novović / oboa
Aleksa Marinković / fagot
Lordan Skenderović / truba
Bela Anišić / horna
Kosta Vukasinović / trombon
Darko Karlečik / udaraljke
Filip Đurović / udaraljke
Iva Stanković / violina
Jovana Mrđenović / violina
Milica Mrđenović / violina
Aleksandra Lazin / violončelo
Klaus Lang (1971 Graz / Austrija) je austrijski kompozitor, teoretičar muzike, orguljaš, improvizator i akademski profesor.
Klaus Lang dobija porudžbine za kompozicije od raznih festivala nove muzike: steirischer herbst, Wien Modern, IMD Darmstadt, Eclat Stuttgart, Maerzmusik Berlin, Osterklang Innsbruck, Tage zeitgemäßer Musik Bludenz, Musikmonat Basel, Takefu Festival (Japan), Lucerne Festival and Wittener Tage für neue Kammermusik.
Klaus Lang piše pozorišnu muziku za Bonn opera, the Tiroler Landestheater, the Hebbeltheater Berlin and the Aachen Theater.
Pored kompozitorskih aktivnosti, Klaus Lang je regularna pojava na orguljama svirajući staru, novu i improvizovanu muziku.
Klaus Lang voli čaj. Ne voli kosilice za travu i Riharda Vagnera.
Muzika Klausa Langa nije sredstvo za prenošenje vanmuzičkih sadržaja, kao što su emocije, filozofske ili religijske ideje, politička propaganda, reklame itd. Njegova muzika nije jezik koji komunicira nemuzičkim sadržajima. Muzika se smatra slobodnim i samostalnim akustičkim objektom. Ne postoji korist od zvuka, on se istražuje i daje mu se prilika da otkrije svoju urođenu lepotu. Kada je zvuk samo zvuk, tek onda ga možemo primetiti kao vremenski fenomen – zvučno vreme.
Klaus Lang vidi vreme kao pravi materijal kompozitora i istovremeno i fundamentalni sadržaj muzike. Po njegovom mišljenju muzički materijal je vreme koje se doživljava putem zvuka, predmet muzike je iskustvo vremena putem slušanja.
Foto galerija:
Video sa koncerta: